گروت‌های نوع G.S.S که کاربرد متداول‌تری در کارهای گروتینگ دارند

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع گروت‌های نوع G.S.S که کاربرد متداول‌تری در کارهای گروتینگ دارند آشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

انواع گروت‌های نوع G.S.S : 

گروت نوع A برای عملیات نصب شیم پلیت و گروت ریزی محل‌های با مساحت کم (کمتر از 25/0 متر مربع) که ارتفاع گروت زیر بستر  فلزی کمتر از 80 میلی‌متر باشد به‌کار می‌رود. برای محل‌هایی که در بتن، خوردگی‌ ایجاد شده و لازم است جهت تعمیر یا در جریان گروتینگ، حفره‌ها، منافذ یا ترک و شکاف‌های ایجاد شده در بتن پر گردند، استفاده می‌شود. هم‌چنین به لحاظ ریزدانه بودن و یکنواختی بهتر نسبت به انواع دیگر یا شناور بودن بهتر دانه‌ها در ماتریکس، برای پر کردن پشت صفحات عمودی نگهدارنده دارای ارتفاع توصیه می‌گردد.گروت نوعB  برای گروتینگ پایه ستون‌ها و ماشین آلات با ابعاد بستر فلزی زیادتر از  25/0 متر مربع که فاصله بستر فلزی تا سطح بتن پی بین 50 تا 150 میلی‌متر است و نیاز به گروت با مقاومت بالاتری از نوع Aمی‌باشد، به‌کار می‌روند. گروت نوع AF وBF در مواردی که نیاز به گروتی با مقاومت خمشی بالا (High Bending st.) در سازه‌های با بار دینامیک می‌باشد ،مناسب است. گروت نوعB5 برای گروت‌ریزی محل‌های با ابعاد زیاد (بیش از 2 متر مربع) و فاصله بستر فلزی تا سطح بتن پی بیش از 100میلی‌متر، مصرف می‌شود. گروت نوع B9 جهت‌ پرکردن فضاهای بزرگ مثل اطراف و زیر پایه‌های توربوژنراتورها، کمپرسورها، دستگاه‌های لنگردار و ماشین آلات دارای پایهء وسیع و یا پایه‌های متعدد که در یک قسمت یکپارچه عملیات گروتینگ آن‌ها صورت می‌گیرد، قابل مصرف است. این نوع گروت برای پرکردن انکرهول‌ها و انکرباکس‌ها به‌صورت خالص و یا با اضافه نمودن 50% سنگ‌دانه‌ی خالص5 تا 12میلی‌متر با توجه به ابعاد محل،  توصیه می‌گردد. توصیه می‌شود چنان‌چه دمای هوا زمان اجرا بالاتر از صفر است اما احتمال یخ‌زدگی در ساعات بعدی می‌رود هنگام سفارش خرید به مسئول فروش اطلاع داده شود.گروت‌های نوع O.S مخصوص تزریق در عملیات گروتینگ پایل جکت‌ سکوهای واقع در آب دریا و سازه‌های مشابه می‌باشد. گروت‌‌های نوع P.M مخصوص سازه‌های آبی و سازه‌های آب نگه‌دار است (جهت اطلاع از مشخصات فنی به بروشور آن محصول مراجعه کنید).

نوعی دیگر از گروت‌های نوع G.S.S، گروت ریزدانه نوع F جهت نصب شیم پلت‌های افقی و عمودی و تزریق گروت در فضاهای خاص پس‌تنیده‌ها (prestressing tendons) و موارد خاص دیگری که در بروشور آمده به‌کار می‌رود.

گروت‌های خاص: در صورتی که گروت برای اتصال قطعات بتنی و ستون‌های باربر در پل‌ها و یا دارای خواص آب گریز و آب‌بندی یا  با  فاصله کم به پشت کار، گروت‌های مقاوم به شسته‌شدن سیمان هنگام اجرا، موردنظر کارفرماست در زمان سفارش و خرید به شرکت اعلام گردد تا گروت مناسب مطابق شرایط محل اجرا و موردنظر طراح تولیدگردد .

گروت‌های نوع G.S.S
گروت‌های نوع G.S.S

 

*نتایج فوق مربوط به شرایط آزمایشگاهی (دمای 2± 23 و رطوبت 50% تا 100%) با متوسط مقدار آب اعلام شده می‌باشد . نتایج در شرایط محیطی متغیر ساخت  بر روی پاکت‌ها آمده است.   

مشخصات فنی کلیه‌ی گروت‌های تولیدی این شرکت منطبق بر الزامات استانداردهای ISIRI 18644 ، ASTM C1107 و DiN – EN 447   می‌باشد.          

بر روی کیسه های گروت تولیدی این شرکت نوع گروت و اطلاعات فنی مورد نیاز در اجرا ، شماره و علامت تجاری ثبت شده گروت سازان ساورد ، تاریخ تولید ، شماره تولید ، کد محصول و شماره پروانه بهره برداری نوشته شده و لازم است خریداران محصولات این شرکت در موقع خرید به علامت تجارتی ثبت شده و علامت استاندارد ایران بر روی کیسه‌ها دقت نمایند.

«جهت پاسخ به سوالات فنی با متخصصین این شرکت شماره‌های 03152373923 و یا 09138388256 تماس حاصل فرمایید»

دیدگاهتان را بنویسید0

جستجو